måndag 28 december 2009

Vilken superhjälte skulle jag helst dejta?

Nu är det ju så att jag älskar superhjältar. Jag har alltid dragits till saker som är alltför over the top, och vad om inte det är superhjältar? Men vem är egentligen hetast...? Jag ser till de som filmatiserats under de senaste åren:
  • Iron man - helt klart ja. Förutom att roboten är grym och har snygga poser (alla superhjältar har unika poser) är Tony Stark mycket, mycket sexig. Inte ofta personen bakom masken är mer attraktiv enligt mig. Han är snygg, improviserande, impulsiv, rolig och framför allt otroligt smart. Jag kan offra att han är ett svin
  • Wolverine - Ja, Hugh Jackman är mycket het. Nästan så att det inte är hett. Han är liksom för perfekt. Knivarna må vara coola, men grabben torde ju ha en riktigt hårig röv att addera till det sura humöret. Det blir ett nej till järven
  • Batman - Hellooo, Christian Bale, det är klart att jag säger ja. Han skulle kunna vara en powerpuffpingla, jag skulle ändå säga ja. Om man då bortser från detta uppenbara faktum får Batman blåmärken, stort plus. Ökar på verklighetskänslan och inger ju känslan att han fortsätter kämpa trots stötar. Kostymen är väl inte jättehet, man skulle kunna tro att de där fejkmusklerna är för att kompensera. Bilen ger ett stort plus dock, och motorcyklarna. Och självklart herrgården, där skulle jag kunna tänka mig att bo
  • Hulken - har ju gjorts med både Eric Bana och Edward Norton. Båda går fetbort. Kul att ha en kille med taskigt humör som blir stor och grön och har sönder huset varje gång man har en dispyt. Nej tack!
  • Superman - han får ju ett stort minus för dräkten, som är det första jag tänker på. Kalsonger utanpå byxorna blir förhoppningsvis aldrig mode. Om man då ser bortom det... krafterna får ett ja. Klart att jag vill ha en kille som flyger, skjuter laser med ögonen, är superstark, supersnabb och bullet proof. Personligheten får nog ett nej. Klart att han är söt och snäll. Tyvärr är han också töntig och en riktig toffel. Tutti frutti: nej
  • The spirit - gympadojorna är coola, men denna film var så sjukt konstig, jag minns inte ens vilka typer av krafter killen hade. Jag tror att han inte kunde dö. Faller lätt genom nätet, det blir ett nej
  • Hellboy - är: stor, röd, sur. Har: horn, en dålig attityd, skumma kompisar och ett seriöst underbett. Eh... nej
  • The Punisher - sure. Han har inga krafter vilket alltid är ett minus, men han slåss bra, och sånt gillar ju jag
  • Spider man - hmm... nej, eller... nej. Nej, han är för töntig när han är Peter Parker. Och vill jag egentligen ha att göra med spindelnät? (PygmElin, du fattar:) No
  • Killarna i Fantastic four - en kille som är nonchig, självgod och brinner. Det enda han skulle kunna göra i min närhet är att rosta bröd. Man kan ju inte ens följa med och flyga, det suger. Andra killen är superflexibel. Let's just hope he doesn't let himself go in bed, då får man helt plötsligt en penis genom hjärnan. Not cool. Kan ju vara skönt dock att aldrig behöva resa sig ur soffan när man vill ha något från köket, men jag får nog även säga nej till flex-mannen
  • Nite owl II - från Watchmen. Han har ju inga krafter och är en mes, men Patrick Wilson som spelar honom är sjuuukt snygg. Så, ja
  • Ozymandias - även han från Watchmen. Inte särskilt snygg och dessutom ganska psycho, men karaktären är "smartaste mannen på jorden" i filmen, och intelligens är ju mycket sexigt, så en dejt kan jag gå på, om inte fler
  • Daredevil - hahahahahahahahahahahahahahahahaha! Nej

Med denna översikt får jag säga att jag helst skulle dejta Tony Stark/Iron man, tätt följd av Jason Bourne i Bourne-triologin, men eftersom han inte är en superhjälte får jag egentligen inte säga honom. Så följden får bli: Iron man, Batman, Nite Owl, Punisher, Ozymandias. Finns det ett mönster?

4 kommentarer:

  1. BRA lista! Att IronMan slår Batman alltså, kunde jag itne tro. Trodde Bale var din Gud men själva Batman kanske är flummiger än IronMannen. Men varöfr egentligen båda hjältarna är ju asfula!

    SvaraRadera
  2. Pyttsan! Fine om du inte gillar Bale, men du kan fan inte säga att Downey Jr. inte är snygg. Och hur skulle en robot kunna vara "asful" - speciellt när den har en riktigt snygg och tight röv? Mm... Varför det inte blir Christian har två anledningar: 1) jag har snöat in på Iron man just nu, 2) En fladdermus är inte särskilt het, medan en vapenrobot är väldigt het. Enkel matematik.

    SvaraRadera
  3. Nu när jag läser om listan i retrospekt måste jag säga att jag grubblar över Superman. Ja, han är förvisso en tönt, men å andra sidan är han det ju inte egentligen. Han är ju egentligen en helt annan kille, förlåt MAN med stora bokstäver. Jag gillar folk som inte är vad man först trodde. Hmm... have I been too harsh on him? Superman får nog ett ja trots allt. Dessutom praktiskt med röntgensynen jag glömde att nämna. Man bara "aj, mitt finger", han bara fzzuoooooom - "ingen fara, det är inte brutet". Det här "bara, bara"-snacket fungerar verkligen inte i text, eller hur?

    SvaraRadera
  4. Batman flummigare än ironman? STUPID GIRL

    //SANDRA

    SvaraRadera