tisdag 29 december 2009

Vilken superhjältinna skulle jag helst vara?

  • Catwoman - varför inte? Tydligen stör det henne inte att springa omkring i en latexdräkt och stillettklackar, och om det var sant skulle jag gärna var missen. Annat vore om det faktiskt var ett problem, den där outfiten. Skurken kommer och man vill roundkicka honom i skallen, men man har ingen stabilitet, och när man drar upp benet för snabbt är brallorna så tighta så att rörelsen drar med sig det redan ostadiga stödbenet. Man fäller helt enkelt sig själv. Inte hett. Men som sagt, nothing of this is real, så jag säger ja
  • Elektra - Nooooohohoho
  • Silk spectre - från Watchmen. Hon har inga krafter, och det är ett måste för mig, så jag säger nej. Dessutom u-gly outfit
  • Storm - från X-men. Kan kontrollera vädret. Gääääääsp
  • Rogue - från X-men. Varför har tjejer så lama krafter? Rogue kan suga ut livskraften ur andra människor genom beröring. Låter skitkul, verkligen
  • Jean - från X-men. Tack, en superhjältinna som faktiskt har en stor och användbar kraft. Hon är telepatisk, alltså kan hon läsa tankar och flytta saker med tankekraft. Coolt, jag skulle inte ha någonting emot att vara Jean
  • Susan - från fantastic four. Hon kan bli osynlig och göra kraftfält. Absolut, man skulle om inte annat inte längre vara rädd när man gick hem om natten. Kommer en våldtäksman så blir det POW - force field! Awesome. Däremot har hon en ganska tråkig vänskapskrets och dejtar flex-mannen som är värsta anala pedanten. Drar ner betyget lite
  • Liz - Hellboys flickvän, bara där blir det ett nej. Hon är en fire starter, rätt tråkig ability. Nej

Fan, inte många coola superhjältinnor, man får se till Heroes (tv-serien) för att hitta dem. Ska lista även dessa vid tillfälle. Följden får bli: Jean, Susan, Catwoman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar