måndag 7 december 2009

Enkät-lista

Snor en lista från någon annan bloggare som heter Fanny, som i sin tur snott den från någon annan. Jag gillar enkäter, men det är ju inte så roligt att skriva en till sig själv. Here goes:
  • Bästa promenad: Egentligen ute på landet, i Stockholm är skogsstigarna alltid för korta och för fulla med folk
  • Favoritgata: Köpmannagatan i Gamla Stan. Utöver en leksaksaffär som säljer speldosor som jag samlar på ligger där massor av vackra antikaffärer
  • Favoritdrink: White russian och Campari russian
  • Bästa mikromaten: Jag äger ingen mikro faktiskt. Får nog säga popcorn
  • Favoritförort: Helt klart inte Fruängen. Det är ju inte så att jag hänger i olika förorter, så jag får väl säga kransen då eftersom det är pittoreskt och nära söder
  • Fikar gärna på: Fåtöljen på Götgatan och även på Hornsgatan
  • Bästa lunchställe: Muggen på Götgatan har faktiskt sjukt god cafémat (mackor och sallader och sådant)
  • Bästa brunchen: Det var ju några år sen, men Berns har fina lokaler och god mat
  • Bästa baren: Imperiet, mycket goda drinkar
  • Senaste Stockholmsupptäckt: Promenadområde i en "skog" i Älvsjö, trevligt att gå med hundarna om det inte är för många andra hundar ute
  • Senast sedda teater-/dansföreställning: Inte riktigt min grej, jag tror att senaste var Bounce "Caution!"
  • Senast sedda utställning: Modefotografi genom tiderna på Nordiska. Den sög. Nästa blir Dalí och det är garanterat en hit, det vill jag lova i förväg eftersom Dalí är den bästa konstnär som någonsin funnits enligt mig
  • En bra gå bort-present: Har aldrig fattat såna grejer, men jag blir alltid glad av sprit till baren
  • Läser just nu: The oldest orphan av Tierno Monénembo, men det späds ut lite eftersom jag aldrig bara kan läsa en bok i taget
  • Favoritfärg: Har ingen, det beror på var färgen ska exponeras
  • Favoritmärke: Har inget
  • Favoritskor: Vita tygskor
  • Klädkonto per månad: Torftigt just nu. Funderar seriöst på att inte ta upp shoppandet igen nu när jag blivit ren från behovet. Jag är allvarlig, man blir ju beroende. Men de pengarna som jag kommer att göra mig av med när jag får en ekonomi igen ska jag nog lägga på bättre saker och sluta att bry mig så mycket om hur jag ser ut
  • Motionerar: Inte gärna, men motiveras mycket av en då och då framkikande kvinnobuk
  • Mest överskattade affär: Zara. Dyra kläder av dålig kvalite med spanska storlekar. Nej tack
  • Favoritprodukt på Systemet: Kahlua till mina russians
  • Favoritprodukt på Apoteket: Postafen utan att tveka. Även alvedon, självklart
  • Bästa fyllekäket: QP på McDonalds
  • Lyssnar på: En hel del. Just nu mycket klassiskt och popigt. Mozart och Lykke Li, Veronica Maggio, Moto boy, Jeff Buckley, Amanda Jenssen
  • Bästa förfestmusiken: Simon&Åke-playlist. Dmitri Fydorov, Crookers, Digitalism och annan housemusik
  • Senast gnolade: Possibility med Lykke Li
  • Senast köpta skivan/-låten: Samma som ovanstående
  • Mitt sämsta köp någonsin: Svår fråga. Kanske en lång bomullsväst för 700 på rea som jag började tycka var sjukt ful efter en vecka
  • Dansar helst till: Housemusik
  • Senaste impulsköp: Eh... en ask läkerol
  • Senaste secondhandfyndet: Min handväska som är skitful, jag tror att det är en gammal kikarväska. Men jag älskar den
  • Fulaste klädfärg: Behövs ens frågan? Ljusbajsbrun så klart
  • Användbar pryl: En liten glasklocka (en sån som är formad som en kyrkklocka) med gulddekorationer som jag köpte för mina sista hundralappar förrförra sommaren. När jag får barn ska jag använda den varje gång jag ska spela piano, det ska betyda "om du stör mamma nu ska du döden dööööö"
  • Mode jag aldrig vill se igen: Platåskor
  • Värsta huvudbonaden: Gubbasker tror jag nog. Inte många kan pull it of
  • Bästa huvudbonaden: Mjuka baskrar. De kan vara sjukt söta på rätt person (tyvärr dock inte på mig som inte har något hår)
  • Favoritaccessoar: Min guldklocka som var pappas morfar Rulles pensionsgåva när han slutade som bankdirektör 1962
  • Bil/Transportmedel: Tård
  • Återvinner: Plast, kartong, papper, tidningar, konserver, glas
  • Hejar på/håller på: AIK
  • Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Läser och lyssnar på musik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar