söndag 13 december 2009

Det är lite sjukt att jag...

  • Känner mig lite stött när någon annan heter Fanny
  • Känner mig lika stött när en tjej i sällskapet är längre än jag
  • Inte ser smuts och stök. Det är sant, jag har någon sorts mekanism som gör att jag inte tänker på smuts. Jag kan se att spisen behöver göras rent, men medan andra är så här: "åh gud, vad smutsig spisen är, jag kommer typ inte kunna sluta tänka på det förrän jag gjort rent den", är jag så här: "hm, spisen är smutsig, jag borde göra rent den, tralilalala, titta, där är min svarta tröja. När börjar Vänner, kanske ska jag laga mat nu och äta till det? Oj, vad smutsig spisen är, hm - undrar om jag har någon potatis hemma?"
  • Har svårt att lyssna på Amanda Jenssen för att jag stör mig på henne. Lykke Li vet jag nästan ingenting om, och förutom att hon kapar konsonanter som ibland kan vara sjukt störande är hennes musik underbar. Amanda Jenssen har den röst som jag önskar att jag föddes med. Den är hes och kanske inte kraftfull, men kaxig, samtidigt som den är väldigt mjuk och skör. Mycket häftig, och jag gillar de flesta låtarna, de är lite 40-talsinfluerade och jag älskar ju gammal musik. Men - jag tycker att hon var så störande på idol, "jag är ju bara mig själv". Man bara "mm, det är ju svårt att vara sig själv när man är så jävla rätt på alla sätt". Jag kan liksom inte tycka att hon är skön, även fast det nog kanske är det ord som borde användas på henne? Hur som helst har jag lagt till henne på playlist "de med vackra röster", men det tar ändå emot lite att gilla musiken eftersom jag tycker att hon är så irriterande. Därför har jag bestämt mig för att aldrig ta reda på någonting om Lykke Li, för jag tror att jag skulle störa mig på henne också
  • Mitt förhållande till böcker är ganska sjukt. Jag undrar om det kvalificerar som fetish? Jag kan få en rusande lyckokänsla av att hålla i en bok. Det är någonting med formen på den i mina händer som gör att jag kan bli helt förhäxad. Sen, om sidorna är skrivna med det utsnitt jag gillar, kan jag nästan inte ställa tillbaka den. Även om det är en lånebok måste jag ta med den hem bara för att kunna njuta av den lite längre. Jag behöver inte läsa en sida, jag kan bara sitta och känna och titta på den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar