onsdag 16 december 2009

Jag är dålig på

  • Att motionera i grupp. Jag står där med typ två superambitiösa muskelkillar som försöker hålla hård attityd trots att de befinner sig på något sort halv-aerobicspass med 14 kvinnor. Dessa kvinnor är antingen i övre 20-årsåldern och ser ut som personliga tränare, eller så är de närmare 40 och uppenbarligen där för att bränna bort fettet från den senaste graviditeten. Alla dessa är bättre än jag. Jag flämtar som att jag fått en astma-attack (inte helt ologiskt alltid, eftersom jag har ansträngningsastma som gör att halsen sväller igen när jag kommer upp i andning för fort). Som om inte flämtningarna är nog svettas jag som ett vattenfall, kötlarna är väl tränade efter 5 års karate, innan dess svettades jag nästan ingenting. Tack. Så jag flämtar och svettas, men det gör ju alla, mer eller mindre (i mitt fall mer). Det värsta är ändå att jag blir knallröd i fejan. Jag menar röd, som i RÖD. Detta lägger sig heller inte på ungefär en halvtimme, så jag går alltid nyduschad ut i receptionen med knallrött ansikte och eftersvettningar. Denna förnedring är nog utan att ha en halvfet 42-åring med en bebis på armen som säger att passet inte riktigt tog den här veckan
  • Att sjunga. Min röst har tre tonlägen: bas, ljus bas och bas som nästan gränsar till en kvinnlig stämma. De endas låtar jag kan sjunga utan att rösten skär sig är artister som Elvis Presley och Dean Martin. Om låten inte går upp i ton för mycket
  • Teknik. Jag antar att jag blivit bättre nu när jag har ett lite tekniskt arbete, men utöver det är jag ganska dålig. Inte för att jag inte kan: för att jag inte bryr mig. Dessutom har jag ju Lucas, min egen personlige IT-supportkille
  • Att plugga. Jag är sååå sämst på att plugga. Jag kan inte hålla koncentrationen i mer än fem minuter i taget och jag gör allt i sista sekunden. Jag måste liksom lura mig själv och hitta på lekar och spel för att kunna plugga. Glosor brukar vara lättast, då kan jag göra små lappar och skit, det brukar fungera för då sätter min pyssel-gen in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar