torsdag 31 december 2009

Saker man inte borde göra, som jag gör hela tiden

  • Lagar mat medan man kollar på tv. Jag är ju ingen finsmakare, så jag bryr mig inte så mycket om hur maten smakar, och det är ju tur eftersom den ganska ofta blir bränd i residens Berger. Även varför jag varit tvungen att kasta två stekpannor på tre år
  • Säger för mycket. Som till exempel att berätta om drömmen jag hade där Niklas Jihde, som är programledare för Viasat hockey, kysste mig - för Niklas Jihde
  • Dricker kvällen innan man ska upp och köra. Detta skäms jag faktiskt väldigt mycket över, men det är svårt att undvika när man jobbar varje helg. Jag kan faktiskt inte minnas en helg då jag inte jobbade åtminstone en av två dagar. Självklart partajar jag utan alkohol ganska ofta, och dricker generellt väldigt lite när jag ska upp tidigt, men det har hänt några gånger att jag ringt jobbet och sagt att jag kommer tio minuter sent, eftersom jag måste ta tunnelbanan
  • Säger dumma saker om folk till folk folket känner. Jag vet att det är dumt medan jag säger det, men jag säger det i alla fall. I min hjärna är det ju inte illa menat, men det har ju tolkats illa många gånger och jag tycks aldrig lära mig
  • Skjuter upp saker. De har ett ord inom engelskan för sådana som jag: procrastinator
  • Slår på tv:n när jag kommer hem med städning i tankarna. Tv:n är min älskling och mitt ok

Och förresten: gott nytt år allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar