onsdag 2 september 2009

Jag lottar ut en date med min bror Lucas


Lite generella saker:

  • Han är 24 år, ca 186 lång, sprang marathon i våras så han är fit
  • Är i mars ägare av en nybyggd tvåa på 46 kvadrat (rakt nedanför mig) i Fruängen och eftersom han är en mycket händig grabb kommer den att vara ungefär fem gånger snyggare än min identiska lägenhet när han är klar. Han är till råga på allt mycket ordningssam
  • Han har fast anställning som datakonsult - något som är mycket praktiskt även på hemmaplan, då han bara behöver lägga sina händer på vad som helst som har en sladd i sig för att den ska fungera
  • Han har bil och brukar oftast ställa upp och skjutsa
  • Han gillar att resa och gärna till lite udda ställen
  • Jag är passionerad, Lucas är beräknande. Om du är en dålig förlorare och passionerad som jag rekommenderar jag att du låter bli att tävla mot honom
  • Han varken röker eller snusar

Lite egenheter:

  • Igår visade han mig sitt nya trick som jag inte är säker på vad det egentligen gick ut på, men han har i alla fall lärt sig att dregla väldigt bra. Först gjorde han det på hallmattan, sen ställde han sig i trädgården för att visa vilken stadig ström han kunde framkalla. Jag var mer äcklad än imponerad, men det kanske finns någon tjej där ute som tycker att det är beundransvärt?
  • Jag kallar honom "mannen som aldrig säger ja". Lucas är mannen för er som gillar komplexa killar. Antingen säger han nej direkt, och då går det inte att övertala honom. Ibland säger han faktiskt ja på en gång, och det betyder att han tänkt på det själv en tid. Oftast är det mest en rad mumlingar och pustar och inandningar som man efter mycket träning lär sig att tolka det förmodade resultatet i. Jag är ganska bra på att gissa när slutsvaret (om typ två veckor) kommer att bli ja. Man skulle kunna säga att om Lucas är en karaktär från Sagan om ringen skulle han vara en Ent. "It takes a looong time to say something in entish, and we don't say anything that's not worth taking a long time to say". Med det vill jag inte säga att man för monologer med honom, det är bara när han ska svara på någonting som Ent-liknelsen gäller
  • Han har en miljard visioner om allting. Jag: "jag skulle behöva ny tv". Lucas: "jag ska köpa en 46'' plasma flat screen hd resolution och montera in den i ett bord, och så om man trycker på en knapp på en fjärrkontroll så fälls den upp samtidigt som högtalarna till surroundsystemet fälls ner från taket, som jag för övrigt låtit sänka bara för att kunna sätta in spot lights"
  • Trots att vi är olika är vi av samma skrot och korn, och de "komiska" (sjuka) egenheter som Lucas har tar sig bra uttryck när vi är tillsammans. Till exempel är det känt att vi har suttit och kastat en påse med en köttbit i marinad i huvudet på varandra bara för skojs skull

Lite saker jag vill lyfta fram:

  • Lucas är ingen mess-around. Han tar hand om de han tycker om
  • Han är extremt generös både med materiella saker och i handling
  • Han är väldigt rolig
  • Han är bra på att laga mat
  • Han är inte en sådan där jobbig kille som går runt med händerna på öronen och säger "tjejer bajsar inte". Feel free att vara dig själv med honom
  • Han har alla coola tekniksaker du kan tänka dig. Personligen spelar inte jag tv-spel, men det finns många som gillar det och Lucas har typ allt
  • Han är väldigt bra på att dansa
  • Han spelar gitarr
  • Han tycker om hitta på saker med sina kompisar och brukar fixa fester och anordna resor lite då och då

Intresse anmäls i kommentarsfältet!

1 kommentar:

  1. Så Fanny,är du säker på att han vill ha din hjälp i det här? eller har han bara inte svarat på den frågan än?

    Personligen kan jag säga att Lucas är bäst i hela världen, den som får honom kan skatta sig otroligt lycklig!

    Puss Mia

    SvaraRadera