måndag 31 augusti 2009

Efterlyses:

  • Då jag inte kan få Linus Thörnblad eftersom jag inte har någon som helst anknytning till honom och han dessutom har flickvän efterlyser jag en kille som ser likadan ut som Linus, har exakt likadan kropp - det är helt ok om han är längre än Linus - och så måste han också ha ett personbästa på 2.34 utomhus
  • En miljon kronor. Just nu står jag med varje flaska Ramlösa och överväger om det är värt ugiften bara för att jag är törstig
  • Lite mer talang. Vore kul att vara så där superbra på någonting. Gärna något som genererar pengar, typ som att hoppa över en pinne med hjälp av en annan pinne och höja med en centimeter i taget och få en miljon för varje gång man lyckas. Eller nåt
  • Magiska lakan som gör att täcket inte rullar ihop sig till en korv i påslakanet varannan natt, så att man måste ligga och sparka det till rätta när man ska gå och lägga sig
  • Växter som inte dör. Jag har en kaktus, men det är också det enda som tycks överleva i residens Berger. Finns det ingen planta som inte är suicidal?
  • Rufus Wainwright i mitt vardagsrum, bredvid växterna som inte dör. Han är en usel performer och musiken är ganska banal, men hans röst... Han skulle kunna sjunga mig till sömns och underhålla gäster. Tralla lite medan jag bloggar
  • Mr. Muscle. Kommer ni ihåg den reklamen, med en tanig tönt som stod bakom en pappskiva föreställande en bodybuilder? Just det, den som visade sig vara reklam för ett rengöringsmedel som heter Mr. Muscle. Mycket logiskt. Jag vill ha Mr. Muscle i alla fall - inte flaskan, utan en bodybuilder som kommer med flaskan och drar igenom lägenheten och lämnar den spotless. Det skulle jag uppskatta
  • En tom yta där jag kan ösa ut allt skit som jag måste gå igenom för att se vad som ska sparas och vad som kan slängas. OBS! Ytan måste vara stor
  • Ett nytt piano. Skokartongen som står hemma hos m & p är det dags att kassera. När de tapetserade om i villan lekte de hela havet stormar med instrumentet och körde omkring det på hela bottenvåningen så det är måttligt ostämt nu. Samtidigt är det ingen idé att stämma det eftersom en sträng gått av och bara låter för att den slår mot två andra strängar. Sen är ungefär femtio procent av hammarna trötta och det resulterar ganska ofta i att jag sitter och bankar upprepade gånger på en tangent med sammanbitet uttryck. Som om det inte är nog irriterande att detta görs för att jag redan är irriterad, dessutom har nu pianot efter sin världsomsegling hamnat lite snett på sina glasplattor, så det gungar som ett galjonsfartyg när jag sitter och slår (och blir ännu lite mer ostämt). Plus att det är fult och har tröga tangenter. Daddy, do you love me? Daddy, buy me a new for christmas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar