tisdag 15 september 2009

Om jag fick bestämma skulle jag just nu

  • Ligga i ett rum där golvet är av svalt kakel och allt i rummet är vitt och blått och djuprosa och möblerna är av mörkt trä
  • Ligga på sidan i en stor, fluffig säng, lutandes mot ett enormt duntäcke, alternativt Linus Thörnblad med en perfekt personlighet
  • Ha en iskall och inte alltför stark white russian i handen
  • Ha två öppna altandörrar bakom mig där himmelblå, tunna gardiner vajar stilla i den ljumma brisen
  • Ha två öppna altandörrar framför mig med utsikt över havet som jag ligger och ser drömmande på
  • Som enda sak höra fåglar och vågorna som slår mot stranden
  • Ha ett kassaskåp bakom en tavla föreställandes Ludwig van Beethoven skrivandes Missa solemnis, vari ligger resultatet av den inkassade vinstlotten på någonting 140 miljoner euro som vanns i Italien för inte så länge sen. Av någon anledning, förmodligen bara för att jag helt enkelt är underbar, har killen valt att ge mig alla pengar
  • Jag ångrar mig - killen som vann är Linus Thörnblad med en perfekt personlighet och vi har gift oss (borgligt) och vi är på vår smekmånad och har precis bestämt oss för att aldrig mer åka hem (förutom till tävlingar)
  • Bara känna doften av salt och blommor
  • Inte ha den mest nervösa sändningen i mitt liv hittills bara timmar framför mig
  • Och där damp jag ner på jorden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar