fredag 11 september 2009

Haha (inte som i skratt, utan som i "aha!"), jag kom på hur jag kan göra en lista över min miserabla fredag!


Ta i beräkning att jag är ganska packad när jag skriver detta:

  • Har suttit på kontoret hela veckan och förberett för nya sändningar. Killarna är så datakunniga och jag sitter där som den blondin jag är och leker att jag leker dum i huvudet. Fakta: jag är dum i huvudet på riktigt?
  • Jag känner sån press inför nästa onsdag när allt drar igång och jag sätter mig på tunnelbanan hem med världens största sten i bröstet
  • Jag vill ringa Elin, för Elin är min vän som allt är ok med, som jag skulle kunna vara vem som helst med och hon skulle lyfta lite på ena änden av överläppen och ena ögonbrynet och rycka en gång på axlarna, för det spelar inte någon roll vem man är med andra, det som spelar roll är vem man är när man är med henne
  • Elin sitter på ett plan till Norrland
  • Jag ringer Marica istället
  • Marica är upptagen
  • Jag känner för första gången för att dränka mina sorger och går till systemet. Även fast jag vet att Malin har jättemycket jobb chansar jag och ringer henne för att fråga om hon vill vina med mig
  • Malin måste jobba och är sjuk
  • Michele, som jag skulle ha träffat, har inte tid
  • Jag skiter i att jag är ensam och köper två flaskor rödvin och hyr "Låt den rätte komma in". Jag har hört att den är bra från många olika håll och min mentala labilitet klarar inte av en skitfilm just nu
  • Jag korkar upp ena pavan och drar i mig den på ungefär 1,5 timme framför Simpson och Idol. För övrigt: vad kul det är att kolla på tv full, allt är ju hysteriskt roligt! Har aldrig garvat så mycket framför Simpsons tidigare
  • Skickar sms till Elin och berättar situationen varpå hon ringer upp mig för att vara moraliskt stöd. Under samtalets början ska jag koppla in ljudsladden i datorn när håret hänger i vägen. Jag ska bara få bort det och råkar sätta sladden bakom örat tillsammans med hårtestarna. Elin lyckas tack vare detta fastställa inom 10,3 sekunder av samtalet att, ja, jag är berusad. Fanny: ihihihihihi! Elin: Oh... my god. Du är verkligen full!
  • Jag beklagar mig för Elin och berättar att jag ska lugna ner mig genom att kolla på en bra film. Jag öppnar fodralet...:
  • RAMBO står det med stora, röda bokstäver
  • Jag ber till gud att det bara är något sorts trademark medan Elin asgarvar i andra änden
  • Nej, det är Rambo. Filmuthyrarna har givit mig fel film
  • Jag öppnar flaska nummer två
  • Jag ska jobba nymo i morgon kl. åtta (nymo = nyhetsmorgon, så, nu har du lärt dig det!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar