onsdag 9 september 2009

Jag och min bil Tård: "världens tråkigaste"

  • Jag cruisar med Tård en slaskig vår. Jag kör om en vit bil och tänker "vad är det för pucko som köper en vit bil?". Tre sekunder senare kommer jag på att Tård är vit
  • Jag har jobbat Nyhetsmorgon och sedan varit förbi Elin, men jag har en anhalt kvar innan jag får åka hem och sova: mataffären. Efter att varor är inhandlade börjar jag gräva efter nyckeln i väskan. Jag gräver hela vägen från kassan till Tård, och så står jag en stund vid förardörren och gräver också. När jag ska kolla byxfickorna igen och tittar ner ser jag att bilen är prydligt låst med nyckeln i dörren
  • Jag har varit hemma hos m & p och är på väg hem. På utfarten stönar jag högt och tänker "men vad är det för idiot som har parkerat för uppfarten så att jag inte kommer ut!?". Sen kommer jag på att den där nya, snygga svarta Audin som är inparkerad inte är min, utan det är jag som parkerat in alla andra. Lycka för mig, jag glider smidigt därifrån
  • Jag har jobbat som en tok i några månader och blivit så där generellt otrevlig som man blir när man lägger för mycket energi på någonting man egentligen bara vill lägga hälften så mycket energi på. Jag har varit hemma hos m & p och drar därifrån med en tung bitterhet i bröstet, sätter mig i bilen och lägger i backen, pressar ner gaspedalen och kör rakt in i mammas sportbil som står parkerad på trottoaren med högra delen av fronten inte fullt så långt från uppfarten som jag trodde. Jag säger fuck, suckar, stänger av bilen, drar i handbromsen, går in i vardagsrummet och säger "jag har kraschat MR2:an" och ber henne flytta på den så att jag kan komma ut. Jag betalar även 2000 kronor för reparation, en sån där utgift som man känner att ja, det här var ju jävligt nödvändigt - typ som när PygmElin drog ifrån bensinmacken förra veckan med slangen kvar i tanken och fick pröjsa 1400 spänn för att munstycket gick av och satt kvar i bilen medan slangen låg och skräpade på marken. Hmhm... haha, det är väldigt roligt i alla fall!
  • Jag ska skjutsa min kompis Anders till centralen och vi går ner på parkeringen. Han frågar vilken bil det är och jag pekar. "Den gråa?" frågar han. "Hmph, nej... den är faktiskt vit". "Eh...?"

1 kommentar: