måndag 10 augusti 2009

Mina sämsta filmer, del två (behövs)

  • Casanova av Lasse Hallström. Fy... fan. FY FAN! Vilken värdelös film, den är så dålig att jag - inte ens jag! - kan se den. Jag kan kolla på Smallville om det inte är något på tv. Jag såg Casanova på bio och satt med handen för munnen i förskräckelse över att se Heath Ledger - en av mina absoluta favoriter, RIP - i något med "humor" som kändes som en mix mellan "Full frys" och buskisteater, fast med dåliga specialeffekter. Den gick på tv igår kväll och jag tänkte att nu vet jag ju att den är som en fars och ska inte förvänta mig Lasse Hallström-kvalitet, men nej, det går fan inte. Sienna Miller är ju en kat-a-strof (för att citera Carro). När hon skulle pull off att vara advokat i manskostym började jag må lite illa och var tvungen att stänga av
  • Wrong turn av Rob Schmidt. Jag citerar imdb: "Six people find themselves trapped in the woods of West Virginia, hunted down by "cannibalistic mountain men grossly disfigured through generations of in-breeding." Det är alltså en vi-dödar-ungdomar-film, fast den är inte det minsta läskig. De springer omkring i en barrskog och blir jagade av människor med puckelrygg och tovigt hår som dödar dem med taggtråd. "Åh nej, han har gomspalt, spriiiing!"
  • Crossroads med Britney Spears. Ingen överraskning. Jag beslöt mig för att kolla på hela trots att jag visste hur mycket den skulle suga. När hon sitter vid lägerelden, med killen som är hård men mjuk på insidan, kunde jag nästan inte sluta skratta. Dialogen går: Hunken: What're you doing there? Britney: Oh, nothing... Just writing a poem. H: Read it to me! B: No... H: Come on... B: Okey... I'm not a girl, not yet a woman. All I need is time, a moment that is mine, while I'm in between. I'm not a girl. (Gulligt, blygt leende). H: Wow, that's beautiful... Fancy: NEJ, DET ÄR ASDÅLIGT, DET ÄR VÄRDELÖST, HUR KAN NÅGON MED STOLTHET SKRIVA EN SÅ DÅLIG TEXT?!
  • Hajen 3. Jag måste (helt berättigat) uttrycka mig som en fjortis här och säga: "alltsåååå..." Hajens ättling har bestämt sig för att hämnas på en kille (har inte sett tvåan, så jag pusslade lite, vet inte säkert vad dealen var). Hajen hittar alltså på avledande manövrar för att killen ska åka till andra sidan bukten, sen bara "oh no, hajen är inte här, den är ute efter min dotter", och ja, det är faktiskt precis vad som händer. Hajen dyker upp där och försöker att äta upp killens familj efter som killen dödat hans. Typ. Jag satt ändå kvar för att jag ville se lite blod, det är ju hela vitsen. Men det var bara en tjej på en banana boat som gave it to me. Hon stack in benet i hajens mun och bystade upp sig lite medan hon skrek. Det var knappt något blod. Jag var mycket besviken
  • Liftarens guide till galaxen av Garth Jennings. Jag som har läst boken två gånger kan ju berätta för er som läst boken noll gånger att filmen håller sig till historien (någorlunda) i ungefär tre minuter, sen har de hittat på en helt egen story. Karaktärerna är inte på något sätt likadana som i boken, och även om man alltid vetat att en film inte skulle kunna leva upp till bokens fantastiska anekdotberättande kunde de ändå ha gjort det någorlunda, skulle jag kunna tycka, men... nej
  • Matrix II. Jag grät för att den var så dålig. På riktigt
  • Eldfödd med Drew Barrymore. Ännu en Stephen King-film gone wrong. Egentligen är det så att Drew kan starta bränder med tankekraft och en hemlig organisation är ute efter henne och hennes pappa. Problemet med filmen är att ingenting händer. Jag menar INGENTING. De enda underhållande sakerna i filmen är att man kan skymta en ung Heather Locklear som är skitsnygg, och man kan driva jättemycket om pappan som har en förmåga att få folk att göra som han vill, men tydligen måste han gripa tag i sitt hår varje gång, och det är fint underlag för många skämt
  • Kärleken checkar in med Jennifer Lopez. Hur kunde Ralph Fiennes gå med på att göra den här filmen, det är nästan oförlåtligt. Jenny from the block är en husa på ett hotell som sätter på sig en rik kärrings kläder när hon ska städa ett rum. Då kliver Ralph Fiennes, som ska vara politiker, in och bjuder ut henne. Ja, jag behöver väl inte säga mer? To make matters worse har Jenny-penny en son som ska vara typ åtta och som är jätteintresserad av politik och citerar JFK hela filmen. Känns ju troligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar