måndag 31 augusti 2009

Best of Finnkampen 2009

  • Linus Thörnblad så klart. Först bjuder han på överlägsen hoppning och vinner hur enkelt som helst. Blomtjejen hade perfekt timing och kom fram till Linus precis när han dragit av sig tröjan och han bjöd på en nice turn-around som visade hela hans vackra överkropp. Jag satt bredvid evs:en (för er som inte jobbar med tv så är evs en liten låda som är en sorts snabb-redigering som bandar flera källor samtidigt och vid vilken operatören sitter och spolar fram och tillbaka hela tiden och plockar ut repriser och gör slutpaket och highlights osv under sändning). Jag bad Hasse spola tillbaka och satt sen och tittade i slow motion, stannade lite då och då, plockade fram en penna och började en session peka-och-rita för att invecklat förklara för Hasse hur snygg han är och vilka perfekta muskler han har. Hasse gjorde en loop till mig
  • Sverige vann på både dam- och herrsidan
  • Hotell Gothia, trots några minustecken; Mary Kay hade seminarium och hotellet var översvämmat av uppiffade försäljerskor i balklänningar och pins och band som redovisade deras säljframgångar. Hissarna levde ett helt eget liv. Jag tror att Andreas tog rekordet i hissväntning- och åkning med 20 minuter. Samt att frukosten var lika överfull som Berns en lördagkväll
  • Jag fick jobba höjdhoppet utan att behöva tjata
  • Christian Olsson är tillbaka! En av mina absoluta favoriter. Kunde dock inte se mer än ett ganska misslyckat hopp eftersom tresteget gick samtidigt som damernas höjd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar