tisdag 18 augusti 2009

Jag säger nej till

  • Knark, cigaretter och snus. Min enda last är sprit, och det i måttliga mängder (gud, jag är en så jävla bra människa!)
  • Företagsekonomi. Tycks vara en fluga att plugga det, men ingen som gör det verkar tycka att det är kul. Personligen skulle jag aldrig lägga ner tid på att plugga något skittråkigt bara för att "det kan vara bra att ha"
  • Pizzor som kostar över 100 spänn. Det känns aldrig värt det
  • Fildelning. Mest störande är dessa människor som ska komma med en massa argument om att fildelning inte är stöld. Kan de inte bara sluta med allt bullshit och säga som det är: de vill bara ha saker gratis
  • Biltullar. Fine om alla partier hade samma avsikter med det som miljöpartiet, men det känns jävligt mycket som en cover-up för att få in mer pengar. Räcker det inte med att stockholmarna betalar mest skatt i hela landet?
  • "Våra värsta år". Hur kunde den serien någonsin få hamna ens på planeringsstadiet?
  • Djurparker. Lite hycklande eftersom jag tycker om att gå i dem, men tanken på vilka liv djuren kunde ha fått i frihet gör att till och med riktigt omhändertagande djurparker känns grymma som håller de inlåsta
  • Australien. Är det surfningen som gör att alla vill åka dit? Om man ska till oceanien kan man väl åka till Nya Zeeland eller Cooköarna, men de verkar fan inte stå på någons lista. Allt jag förknippar med Australien är 1) ful dialekt, 2) fågelspindlar, 3) träsk med alligatorer, 4) kubmaneter och hajar när man ska bada
  • Skönhetstävlingar för barn. Inga argument nödvändiga - snarare frågan hur det kan finnas folk som tycker att det är okej?
  • Mardrömsprestationer inom idrott, t.ex. marathon, bergsbestigning, Vätternrundan och såna sjuka påhitt. Varför denna besatthet av att plåga sig själv för ingenting? Inte bara för ingenting, man ska dessutom betala för skiten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar