söndag 1 november 2009

En ensam, uttråkad dag i Malmö

  • Konstaterat: I Malmö finns knappt några fik, men däremot en miljard frisersalonger. Why?
  • Börjat läsa min bok om uppdelningen av Afrika. Bara inledningen krävde backtracking ungefär sju gånger. "Men detta skedde som en direkt följd av situationen på Balkan". Jaha? Balkan 1870, det säger mig inte så mycket faktiskt, gubbjävel
  • Zappade från en dålig film på sexan (fast med pojkar med snygga kroppar, stort plus) till en sämre film på fyran. Någonting med Diane Keaton, denna en gång respekterade skådespelerska, som agerar matchmaker åt sin yngsta dotter Mandy Moore. En sån film där alla går runt och deras repliker lyder ungefär: "Hej, jag är osäker och låter mig bli runtknuffad och jag kommer inte fatta att jag låter min mamma styra mitt liv förrän filmen nästan är slut och då kommer jag att ha listat ut saker jag inte vetat om mig själv under hela mitt liv på en timme och vinna den rätta killen tillbaka", samt "hej, jag kommer inte att fatta att jag är en dominerande hagga vars döttrar hatar mig förrän i slutet av filmen och då kommer jag att ändra åsikt om allt och alla på två sekunder och pusha alla att ta rätt beslut, lite som Moder Theresa faktiskt. Och så kommer jag att stå och le fromt när jag ser hur de beger sig för att vinna tillbaka kärleken de förlorat, och alla i publiken som är ointelligenta kommer att tycka att jag var en bra människa trots allt". Det absolut värsta var när Diane träffar dotterns pojkväns pappa för första gången och efter en timme börjar grovhångla med honom. Ja, det var värre än när hon frågade sin dotter om hur en orgasm känns, för att jag insåg att åhherregud gubben var killen som spelar pappan i "sjunde himlen". Jag började nästan må illa
  • Kände mig lagom aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasuttråkad till kvällen och började ringa i princip alla jag känner. Malin och Anders var de enda som svarade och de var tvungna att lägga på ganska snart
  • Alla tyskaläxor klara, woo!
  • Gick ut 1,5 timme på eftermiddagen för lunch och jävlar vad snabba städarna var på att spotta att jag lämnat. Woosh! så var sängen bäddad och mer än så kunde de förmodligen inte göra eftersom jag spridit ut mig överallt och dessutom lämnat smutsiga trosor på golvet. Frääääscht! Känns ju bra att jag fick dela med mig av den upplevelsen till dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar