torsdag 19 november 2009

Människor jag ibland önskar att jag var och varför

  • Christian Öryd, fotograf. Christian är en sån där människa som kan ta vilken anekdot som helst och berätta den tio gånger bättre än vad du någonsin skulle kunna göra. Den som berättar en historia efter Christian Öryd begår sakta socialt självmord. Tro mig, jag talar av egen erfarenhet. Han kan hålla låda och alla sitter och asgarvar, och när de inte skrattar sitter de och ser på honom med leende, halvöppna munnar och upprymda ögon, likt barn som väntar på att gubbjäveln i röd badrock ska sluta babbla och börjar kasta presenter. Dessutom påminner han lite om jesus...
  • Min kusin Mimmi. Hon har en hysteriskt bra och stark sångröst. När jag sitter i bilen och måste höja volymen på stereon så att jag får lätt tinnitus för att inte höra mig själv när jag sjunger med i Queen brukar jag känna mig väldigt avundsjuk
  • Yelena Isinbayeva. Som jag har förstått det får hon en miljon varje gång hon klarar ett världsrekord. Hon hoppar en centimeter i taget i stavhoppet, och hon lyckas ganska ofta. Dessutom är hon snygg så hon får en massa reklamkampanjer också. Tro mig, tjejen är tät
  • En av deltagarna i "Biggest loser". Låt mig förklara... 1) De går ner asmycket asfort. De lyfter typ en tvåkiloshantel tre gånger och går ner ett kilo på det. Snacka om motivation, själv slavar man på gymmet och går ner typ ett hundradels kilo på två veckor. 2) De blir så sjukt lyckliga varje gång de ställer sig på vågen och känner att de förändrar hela sitt liv. Själv känner jag mest "VA?? Jag stod ju i dra-i-spakar-maskinen i en halvtimme i förrgår JUU!" 3) De får åka till Jamaica en vecka gratis. Varför? För att de är feta. När ska någon bjuda mig på en resa för att jag har naturligt snygga ögonbryn?
  • Audrey Hepburn. Hon behövde inte ens anstränga sig, hon bara fiskades in i filmbranschen, blev überkänd, überrik och hade übersnygga kläder. Sen kunde hon använda all sin tid och sina pengar åt att hjälpa fattiga människor (det där låter så jävla töntigt, men det är ju för fan det man gör!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar