torsdag 26 november 2009

Citat från gymnasietiden

Petra, minns du vem som sa vad? Alternativt kan gissa dig till det? Du är ju inblandad en del själv...

  • "Oj! Jag trodde att jag sa något!"
  • "Ni kan få vänta i två månader. Eller kanske ännu längre - sex veckor!"
  • "Uppsala är inte så litet. Kolla på Kiruna, eller... eller Lapin Kulta!"
  • "- Oj! - Vad då? - Du har glasögon. - Jaa... och? - Jag reagerade"
  • "- Vad många fula ord det finns inom hästvärlden! Kommer du på några fler? - Häst"
  • "- Strinberg, gå och dö! - Strindberg går fetbort"
  • "Om det är en röd bock, är det fel då?"
  • "Det är så dålig luft i det här klassrummet. Jag tror att man kan bli utvecklingsstörd här inne" (sagt av min lärare i mediekommunikation)
  • "- Madde faller bara för killar med dreads. - Mycket att falla för. Ett jävla fågelbo"
  • "Jag vill inte ta på dig medan jag säger 'yllevåt'"
  • "- Du, det kan du ju drömma om. - Men... du då!" (wow, vilken come-back)
  • "Anna, jag vet att du gör så här bara för att få ta på mig. Men behärska dig, jag är faktiskt heterosexuell"
  • "-... och annars ska vi förlova oss hemma istället. - Ska ni äta en semla istället?!"
  • "- Jag hatar Forrest Gump. - Ja, men du hatar väl allt som alla gillar"
  • "- Vilka inneord finns det? - Hora. - Jag tycker det är lite -97"
  • "- Nämn några olika ungdomskulturer. - Fordon på Bolandskolan. - Ja, fast de går ju in under nazisterna"
  • "Vad är spenat gjort av?"
  • "- Jag kan ju åka nu, men jag vill åka tåg med dig. - Vill du? Jag vill åka tåg med dig också!" (jag och Malin drar våra ömhetsbetygelser för varandra, något färgade av att vi båda pendlar)
  • "Vem är den här killen då?" (Erika tittar på en bild av Saddam Hussein)

2 kommentarer:

  1. Haha, Erikas spenatkommentar är förevigt i mitt minne. De andra har jag dock svårare att placera... inte har väl jag sagt nåt av det där? Väl?

    Några av Annas skiner iofs igenom också, haha...

    SvaraRadera
  2. Låt mig lista dina citat:

    Punkt 9 (mycket att falla för...). Även punkt 11, 13 - men där står du ju faktiskt för de aningen mer intelligenta meningarna. Kan du gissa vilka citat som är Annas då? Haha, den om ungdomskulturer är först Anna och sen Tilda som säger att de infaller under nazisterna. Så jävla kul, ett av mina favoritcitat! Men gud! Jag kom på nu att jag glömt Erikas "vem är den här killen då...?"
    Måste lägga till den på en gång.

    SvaraRadera