söndag 3 maj 2009

Saker som stör mig i trafiken

  • När folk bromsar innan de svänger, även fast svängen är anpassad efter hastigheten på vägen
  • Folk som ALDRIG kan svänga i över 30 km/h
  • Folk som ligger i vänsterfilen fast de inte behöver det
  • Folk som krypkör i väntan på att rödljuset ska slå om, även fast det ligger en hel kö bilar bakom, bak till det föregående rödljuset där desperata förare försöker att hinna förbi den gröna signalen
  • Folk som inte fattar att det finns stopplinjer långt innan rödljuset av en anledning (typ, blockera inte för de andra bilförarna, idiot!) Exempel: Valhallavägen vid den snäva vänstersvängen efter Tekniska Högskolan (södergående), och Roslagstullrondellen
  • Folk som gasar långsamt
  • Folk som bromsar för tidigt
  • Folk som inte blinkar i rondeller när det är uppenbart att man väntar för att se vart de ska åka av
  • Motorvägssträckan mellan Hägersten och Skärholmen. Det känns som att INGEN har fattat att det är 90 km/h där, för ALLA kör i 70. Sen finns det även de som kör i 60. De känner jag för att ramma när jag kör om. Eller åtminstone peka finger åt (men det gör jag inte eftersom jag är för chicken, men jag kan skrika lite ibland)

1 kommentar:

  1. Folk som inte kan köra in i rondeller på ett smidigt och snyggt sätt utan står och väntar tills inte en jävla bil syns. Man kan faktiskt köra in även fast det ligger en bil i kurvan till vänster om en: den bilen ska, om den har hög fart, förmodligen köra rakt fram och om den trots allt ska köra förbi dig, alltså svänga vänster i rondellen så har han föööörmodligen en så låg fart, för att komma runt över huvudtaget, att du hinner in före! IDIOTER, rondell-puckon stör jag mig mest på!
    /elin

    SvaraRadera