lördag 30 maj 2009

Saker som gör mig helstirrig

  • Spindlar. Om jag ser eller börja tänka på en spindel ökar min reflexförmåga med ungefär 200 procent
  • Civila polisbilar. Om det ligger en bil bakom mig brukar jag köra långsammare för att få den att köra om
  • Spöken. Efter att jag sett skräckfilmer det vill säga. Alternativt när jag drömt att det är spöken i min lägenhet, då är det jävligt läskigt att gå omkring hemma (en gång drömde jag att det var ett osynligt spöke i lägenheten som hängt upp girlangrar överallt och tagit bort alla skåpsluckor i köket medan jag sov. Jag blev jätterädd och ringde min bror - fortfarande i drömmen - och bad honom komma över. Precis när jag lade på tittade jag i hallspegeln och såg in i köket bakom mig, och där satt Lucas på en stol. Jag förstod att det var spöket eftersom jag precis pratat med Lucas, och det var så jäääääääävla läskigt)
  • Att försova mig. Jag kan bli helstirrig mitt i natten och bara "oj, jävlar, jag har försovit mig!" Sen inser jag att det är mitt i natten. Sen inser jag att jag är ledig. Sen inser jag att jag med min hälsa i åtanke borde byta till ett jobb med mer stabila tider
  • När en kompis är sur på mig. Jag kan typ inte tänka på någonting annat på flera dagar, även om det är en pytteliten skitsak och vi redde ut det på fem minuter
  • När jag inte vet var min mobiltelefon är. Jag kan inte slappna av om den inte är inom hörhåll
  • En riktigt rolig utekväll. Jag beter mig som en crackpundare med rätt dos alkohol, adrenalin och skoj

1 kommentar:

  1. aaahahahaa civilpolisbilen!!! JAG GÖR EXAKT LIKADANT!!! så jävla paranoid! Jag har ju blivit soppad twice men bara bötat en gång ;)

    SvaraRadera