måndag 4 maj 2009

Saker jag gör för att fördriva tid

  • Löser korsord eller läser en bok
  • Tittar på i princip vad som helst på tv
  • Spelar jättehög musik och sjunger med och låtsas att jag är med i IDOL (och att juryn och alla i publiken älskar mig)
  • Visualiserar hur jag gör pr för min debutroman och sätter mig och skriver i våldsam inspiration - lyckas vanligtvis prestera sju meningar
  • Försöker komma på andra sätt att tjäna enkla pengar förutom att skriva en lysande roman
  • Pratar med mig själv och låtsas att jag pratar med någon annan (ganska ofta Oprah)
  • Sitter framför min bokhylla och tittar på mina fina böcker och funderar på i vilken ordning jag ska läsa dem
  • Tänker på allt jag måste göra som jag inte har någon lust att göra, och sedan bestämmer jag mig för att göra det i morgon
  • Pluggar något av alla de språk jag vill lära mig
  • Kollar på folks bilder på facebook och anstränger mig för att inte kommentera 85% av dem
  • Spelar piano
  • Åker hem till m & p och kelar med mina hundar
  • Ligger och tittar i taket och lyssnar på Sigur Rós och upprepar orden "hjartad hamast" som ett mantra eftersom jag tycker att det är så vackert att säga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar