måndag 18 maj 2009

Gunnar B säger...

  • 2 timmar och 57 minuter in i Sagan om konungens återkomst säger Gunnar B: Alltså... Vem är kungen?
  • Edda B säger: På Island lägger man en potatis i barnens skor natten innan julafton. Om barnen har varit snälla är potatisen färsk på morgonen, och om de varit dumma lägger man dit en rutten. Gunnar B säger: I Lucas skor kan man lägga en färsk potatis så ruttnar den under natten
  • Fanny B säger: Han passar inte att vara död. Gunnar B säger: Vadå? Lasagne?!
  • Gunnar B försöker vara hipp och ungdomlig och säger: TWF, mate! som översätts "the what fuck"
  • Gunnar B sitter på Iceland air och beställer av flygvärdinnan och utbrister: Vad härligt det är att kunna tala sitt eget språk igen! Fanny B replikerar trött: Pappa... de pratar isländska
  • Gunnar B kommenterar sin sons långa toalettbesök: När Lucas börjar jobbar måste han begära tjänstledigt när han ska gå på muggen
  • Lotta B kör bil och Eminem spelar i stereon. Förskräckt greppar hon Gunnar B's axel och halvt skriker: Men gud, har du ont?! Gunnar B ser förvånat på henne och säger: Va? Nej... jag rappar! Barnen B vrider sig av skratt i baksätet
  • Gunnar B säger: Om du trodde att du skulle få socialt utbyte av en guldfisk var du en guldfisk när du köpte den
  • Gunnar B ropar milt från övervåningen: Älskling, ska jag spara dina fina saker eller ska jag spola?
  • Lotta B berättar för sin älskade dotter: Du och jag sover likadant, med armen böjd och handen mot kinden. Pappa tycker att det är jättestörande. Gunnar B säger: Nej, nej! Jag har bara haft en armbåge i ögat i 25 år, varför skulle jag tycka att det är irriterande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar