tisdag 16 juni 2009

Situationer i vilka jag kände mig som en gammal kärring

  • När jag hade gått och lagt mig och skulle upp och jobba Nyhetsmorgon och någon av grannarna började dammsuga. Jag bara "åååååååh! Hur kan de dammsuga så här sent? Är de helt dumma i huvudet?" Så tittade jag på klockan och den var kvart över nio på kvällen
  • När jag satt på tunnelbanan och åtta tjejer i 14-årsåldern kom in och trängde ihop sig på de fyra platserna på andra sidan om gången. De började småbråka lite och en tjej som satt i knät på en annan blev kittlad och började vrida sig så att hon gled ner. Hon gled ner, hennes kjol gled upp, så satt hon där med trosorna fullt blottade under sina leggings när det satt vuxna män runt omkring henne. Jag var halvt på väg ur stolen för att börja dra i kjolen och bara "skyl dig flicka!" innan jag hejdade mig
  • Sista gången jag var på Stockholm kök&bar. Jag stod där och såg mig omkring med sammandragna ögonbryn innan jag lutade mig fram till Malin och frågade när stället blev ett dagis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar