måndag 22 juni 2009

Irriterande på planet hem från Island

  • Jag brukar chilla med musik eftersom jag blir nervös av att höra planet säga "DUNK DONK!" och "RRRRRRRRRRR" lite då och då, men nu hade min ena hörlur bestämt sig för att stendö så jag hade bara en kvidande Nicolai Dunger i högra örat
  • Jag satt bredvid pappa. Det skulle inte vara så irriterande om det inte är för en mycket otrevlig ovana han lagt sig till med på sistonde: han petar sig i näsan så fort han inte har något att göra. Jag hatar snor mer än bajs så jag är sjukt äcklad och försöker att manipulera honom att sluta, så nu reagerar jag så fort han lyfter handen till ansiktet. Det var väldigt svårt att försvinna in i boken, så nu satt jag ändå och tänkte "vad då, KADONK! Ska planet verkligen säga KADONK?" medan jag slog pappa på fingrarna och väste "snoooooooor" lite då och då
  • Jag lyckades ändå läsa klart boken, trots pappas näspetarsjukdom, som är på engelska. Har i dagar stört mig på att inte veta vad ordet "incredulous" betyder (aaaaaaah... betyder skeptisk), och framför allt nu när jag var trött och grinig och upprörd av pappas näspetande
  • Vi tog morgonplanet och jag sov i tre timmar under natten - alltså mycket trött. Ständigt förekommande problem på flyg där jag vill sova: jag är lite småpruttig, så jag vågar inte somna. Det är då man doze off och vaknar av att en liten "sbrritt!" slinker ut och man blir helt klarvaken och försöker avläsa om någon hörde
  • Tanten bredvid mig flyttade till sina home girls på andra sidan gången innan take off, så jag hade två säten vilket alltid är trevligt. Jag tänkte mmm... och förberedde mig på skön sömn i liggande ställning - men självklart gick inte armstödet att flytta, så jag satt och demolerade vänstra sidan av mitt ansikte med handen i två timmar som vanligt tills att hela min vänstra skinka hade somnat från ryggslut till mittlår (för det är ju verkligen ett ord). Då hittade jag en lösning som var att sitta med vänsterbenet upp på andra sätet samtidigt som jag hängde över armstödet med bröstkorgen. Jag hade pallat upp mina böcker på hög i tomma stolen och korsade armarna ovanpå dem och lutade pannan mot armarna. Då blev det mörkt och faktiskt ganska bekvämt, förutom att jag fick blodstopp i vänstra foten, men det finns alltid casualties in war
  • Två minuter efter att jag hittat den perfekta positionen skulle vi landa
  • Jag spände fast mina böcker med säkerhetsbältet i den tomma stolen istället för att lägga dem på golvet (de är för feta för facket) och jag ville verkligen att en flygvärdinna skulle komma och säga till mig att jag inte fick vara så fyndig, så att jag skulle kunna använda det irritationsmomentet på den här listan, men det var tydligen okej att vara så himla rolig. Men det fick hamna på listan i alla fall eftersom jag blev irriterad på att flygvärdinnan inte var kooperativ med mitt bloggande

Jag bjuder även på konversation mellan fyra Bergers i bilen från Arlanda, trots att det inte är en lista:

- Jag är hungrig

- Jag är trött

- Pappa, sluta peta näsan!

- Jag är varm

- Ja, det är väldigt varmt

- Jag har långärmat

- Jag svettas

- Pappa, sluta... peta... dig... i... näsan...

- Jag är jättehungrig

- Jag är jättetrött

- Jag vill veta vad incredulous betyder

- Jag har skavsår i rumpan, du har skavsår på knät

- SNOR! SNOOOOOOOOOOOOOOOOOOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar