måndag 26 oktober 2009

Just nu skrattar jag åt:

  • Bihåleinflammation på tyska heter nasennebenhöhlenentzündung. 26 bokstäver, jag har räknat
  • Tanken på hur det skulle vara om jag och Hannes infriade vår idé och käkade middag på en restaurant endast talande som Hipp Hipp's svenska för nybörjare. "Kean vei faw beistawla taak" i slow motion
  • Minnet av när tidigare nämnda Hannes berättade om gången han och hans brorsa stod tillsammans hemma bredvid varandra i bar överkropp och inlevelsefullt sjöng "Vattenpumpen Gerd" när brorsans flickvän plötsligt klev genom dörren
  • Radioreklamen där det är en unge som ringer in till en tävling och ska säga fem frukter som börjar på b. - Banan... eh.. - Mm, bra (sympatisk radiogubbe). Nu behöver du bara fyra frukter till. - Eh... - Mm... - Bapelsin då, gubbjävel! Haha! Gubbjävel är ett sjukt underskattat ord!
  • Körslaget. Jag tycker ju inte om programmet, men när Lucas slog på det idag insåg jag att det har ett visst värde. Körernas danser tar ju hem alla priser!
  • Rockys hänvisning till det manliga könsorganet hos hundar som "läppstift". Quote: "Varför ska alltid hundar dra tillbaka förhuden och flasha läppstiftet för alla?"

Se en större (och läsbar) variant av stripen, och andra nya stripar på http://www.pastan.nu/bloggen/?page=2 (dagens Rocky den 16/10)

1 kommentar:

  1. Haha, det slår aldrig fel, jag garvar varje gång jag ser det där ordet!

    SvaraRadera