torsdag 15 oktober 2009

Citat från folk på jobbet

"EVS nu!" säger bildproducenten och klipper ut repris-maskinen under en fotbollsmatch, men någonting fuckar upp. "Nej, förlåt! Mitt fel, mitt fel, mitt fel!" skriker han innan han förstår vad felet är, kollar på operatören och utbrister: "Nej... ditt fel!"

Jag läser på en burk med mineralvatten: "Dufvemåla vatten - smakar som förr i tiden". Niklas svarar: "Mm, just det. Innan reningsverken"

Malin och jag ser England-Sverige på TV4 tillsammans med några kollegor. Malin säger: "När Peter Crouch är i bild ser det ut som 16:9". Alla skrattar. Jag beslutar mig för att börja kategorisera skämt som "vanlig humor" eller "tv-humor" (eller John-humor; typ en rullstolsbunden människa som tar sig upp för en backe eller en uteliggare som pratar med sig själv på tunnelbanan)

En äldre sportproducent säger till en yngre sportproducent (som jag tycker om att jämföra med Ari Gold): Robert Parling. Ari Gold säger: Vem?
- Robert Parling.
- Vet jag inte vem det är.
- Han var med i laget 1974.
- Förlåt, jag är dåligt på sport som hände för 100 år sedan

Jag jobbar på Fotbollskanalen och det går ett inslag om Svennis. Jag ryser och säger: "Jag förstår inte vilken kvinna som blir attraherad av Svennis". Ulrika på mixern svarar: "Nej... kanske om man är tio år äldre"
-Men om man är tio år äldre än Svennis är man väl död?
- Ja, eller väldigt desperat

Fotografen Mattias har sina lurar på sig medan han roddar i studion. Där nere är allt logiskt, men det enda vi i kontrollrummet hör är: "Tobbe, kan inte du dra lite i din kabel?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar