tisdag 28 september 2010

De största idioterna i världen

  • Skär sönder bildäck, klottrar, bränner märken i bordsskivor, står och loskar på folk som går förbi under balkongen, spränger brevlådor, busringer 10 gånger på raken och tycker att de är astuffa som står och spärrar dörrarna på tunnelbanan så att den inte kan åka. Allt: bara för att. Dessa idioter kallas med ett annat namn "ungdomar"
  • Vill vara som maffiosorna i Sopranos. Dessa kallas med ett annat namn "osäkra killar som inte fick tillräckligt mycket kärlek av sina mammor när de växte upp"
  • Tänder eld på en levande kanin, skrattar medan den springer omkring och brinner och häller sedan på mer bensin när den som ett darrande eldklot till slut dör (jag vill egentligen vara en sån som känner förståelse och kärlek för alla människor, men jag hoppas verkligen innerligt och av hela min själ att dessa ungdomar kommer att leva miserabla liv, dö ensamma och brinna för evigt i ett helvete jag för en gångs skull hoppas finns). Dessa kallas med ett annat namn "ondskan personifierad"
  • Säger "vet du att jag hörde att bara 30% av pengarna når fram, och då känner jag att vad är vitsen med att skänka några pengar alls liksom!". Dessa kallas med ett annat namn "folk som inte bryr sig ett skit om människor de inte har en direkt anknytning till" eller "snåla jävlar", eller - som tredje alternativ - "människor som inte kan enkel matematik. 30 kronor för en svensk = 1,5 100 grams Marabouchokladkakor. 30 kronor för ett döende barn i folkmordet i Darfur = livet". Oh, decisions, decisions...
  • Kastar in fyrverkeripjäser på isen under en hockeymatch. Pjäsen träffar det egna lagets spelare. De kan även slå sönder det egna lagets buss, med spelare i. Eller så stormar de planen på en ungdomsmatch och pucklar på 16-åriga grabbar och jagar dem över hela stan. Dessa kallas med ett annat namn "idrotts-vad-som-ska-föreställa-men-knappast-är: supportrar"
  • Röstar på Sverigedemokraterna. Dessa kallas med ett annat namn "idioter". Nej, förlåt! Det var ju det jag sa från början...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar