måndag 31 maj 2010

Varför har jag detta i mitt skafferi?

  • Hällrengöring till spisen. Månader innehavd: 2. Gånger använd: 0
  • Fem paket nudelsoppa. Jag äter aldrig nudelsoppa. Jag tror att de är typ tre år gamla
  • "Beignet mix". Okej, så här är det. Jag var i New Orleans när jag var 18 och käkade det mest fantastiska bakverk: beignets. Någon sorts degbulle med asmycket florsocker på som smakade fantastiskt. Jag hittade en förpackning med mix som man kunde göra egna beignets av. Perfekt, tänkte jag och tog med den hem till Sverige. Problemet är ju att alla måtten är amerikanska, alltså ounce osv... och jag är för lat för att kolla upp vad det motsvarar...
  • Kanelstänger från Zanzibar. Jag är lite galen i kanel, utöver svartpeppar och basilika är det den bästa kryddan enligt mig. Men ärligt talat... vad ska jag göra med 30 kanelstänger?
  • Flingsalt. Det är det som är så jobbigt med att bara handla på en stormarknad. Man går för att hämta en ny burk svartpeppar, och så står en massa söta askar med flingsalt, och flingsalt med rosmarin, och flingsalt med franska örter... och sen står en söt ask med flingsalt i mitt skåp och gör ingenting
  • Nio sorters te (jag räknade). Jag dricker te... ibland... typ tio gånger om året
  • Ett paket korngryn. Familjen kokade korngryn och rev morötter och tog gamla kycklingrester och fiskolja och allt möjligt och gojsade ihop och frös in till vår förra hund Waldemar eftersom han var så fet. Korngryn går bara rakt igenom hundarna, och han fick en massa jox för pälsen och tänderna och andedräkt och allt, så till slut blev han en skitfin hund igen. Men numera har vi ju en hund med anorexia som då och då ratar en köttbit, så nu köper mamma och pappa det fetaste torrfodret, typ det man brukar ge till valpar. Men jag har kvar det där paketet med korngryn, och en gång när jag var hundvakt och inte hade mat till dem hemma kokade jag upp ett av mina då två paket. Till och med morfars tjockishund Cayenne, som äter allt, ratade det. Jag antar att det inte är samma sak utan allt mums vi blandade i till Waldemar
  • Tre olika sorters servetter. Jag är ingen servettmänniska. Jag är en "där står hushållspappersrullen"-människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar