fredag 16 juli 2010

Livets stora mysterier, punkt 16-20

  • Varför är hårstråna som växer ur leverfläckar typ dubbelt så långa som alla andra? Är en leverfläck någon slags supernärsingsrik miljö för ett hårstrå? Är leverfläckarna kroppsbehåringens tiorummare på Strandvägen?
  • När nu folk får knäppar och går ut och massakerar klasskompisar, kollegor eller random människor på stan för att de är pissed off eller deprimerade undrar jag bara en sak: varför är det ingen som mejat ner ett kontor med telefonförsäljare ännu?
  • Vem är denna Babar-Ann som Beach Boys sjunger om? Är det Babars hemliga älskarinna? Hans bastard? Hans trans-alterego? Kommer vi någonsin få veta...?
  • Om en myra kryper ner i ens väska som står på gräsmattan och man råkar få med sig honom hem... om vi förutsätter att han inte blir mos under allt skräp, att han överlever några dagar i klimatet i väskan och att han inte hittar ut... och att jag åker iväg till typ Umeå och jobbar och han trillar ur väskan där... hittar han hem då? Jag har för mig att myror har en sån inbyggd radar som fåglar har (tror jag), men hur långt räcker den radarn? Och tar de sig ens hem, eller går de till närmsta stack och bara "tjenis penis, har ni fest eller?" och skaffar sig ett nytt liv där och med tiden glömmer sina myrkompisar och sin myrfästmö som sörjer honom hemma i skogen mellan Bandyvägen och E4:an? Och om han börjar gå hem, stannar han och äter och vilar eller bara går han tills han stupar? Hur länge orkar en myra gå innan han svälter ihjäl eller kroppen kollapsar av ansträngning? Och om han mot förmodan skulle klara det - hur lång tid skulle det ta för sex små myrben att gå från Umeå till Stockholm? Oavsett vad ska jag nog lämna min väska inomhus från och med nu
  • Jag undrar hur Mikael Persbrandt skulle bli om han blev förlamad från bröstet och ner. Skulle han bli så där superdriftig och bara "folket i Afrika svälter, jag har ändå mina armar kvar" och bli kapten för landslaget i rullstolsbasket? Eller skulle han bli deprimerad, aggresiv och konstig... som Torsten Flinck? Båda alternativen känns troliga tycker jag

4 kommentarer:

  1. Bra myrfunderat!
    I helgen bodde vi hos Manges föräldrar i täby (de var inte hemma, paaartey) och de hade fått en myrstig genom hallen in i köket så vi la ut lite "myrr D" och då började de irra omkring men de flesta hittade ut. MEN under helgen kunde man hitta en liten vilsen myra i tex badrummet eller vardagsrummet och då funderade jag också på hur bra de hittar hem om de någonsin kommer hitta hem. Jag tänkte iofs inte på så stor skala som du, hehe funny

    SvaraRadera
  2. haha en kul grej: en av dagens gäster heter MYRin i efternamn HAHAHAHAHAHHA askul kl kvart över 5

    SvaraRadera
  3. Aggressiv. Så stavas det.

    SvaraRadera
  4. "Anonymiteten" hämmas lite av att du berättade att det var du som kommenterat innan jag hann läsa det, Anna...

    SvaraRadera